söndag 28 november 2010

Loppisresultat


Tre påslakan fick jag med mig från förmiddagens loppis. Speciellt glad var jag över de två röda då jag konstaterade för några dagar sen att jag hade akut brist på röda tyger.


Utöver påslakana fick jag med mig en till bit tyg hem, en rulle spets samt en prylhylla och en ram som ska målas och fixas.


Och sist, men inte minst, så hittade jag en splitterny pulka. Och den mottogs, som ni kan se, väl av sin nya ägare.

Så sammantaget kan man väl säga att det var en helt ok utdelning på dagens loppistur. Men generellt så tycker jag att det blir svårare och svårare att göra dom där riktigt härliga, billiga fynden på loppis nu för tiden. Dom som säljer vet (tyvärr) allt för väl vad saker och ting faktiskt är värda och har vett att ta betalt därefter. :-)

13 kommentarer:

  1. Heisan!
    Tusen takk for hilsen!
    Tenk er det loppis på dine kanter enda!! Her er det helt slutt for sesongen og man må smøre seg med tålmodighet fram til våren er jeg redd.
    Fine røde sengetøy du fant!
    Ha glade førjulsdager!
    Hilsen Kaspara

    SvaraRadera
  2. Vilka fina påslakan du har hittat. Fynd att bli glad av! :) Håller med om att second-hand blir dyrare. De där riktiga fyndbutikerna börjar det bli ont om. Min favorit är Röda Korset i Karlskrona där jag har gjort suveräna fynd. På mindre orter är det fortfarande prisvärt.

    PS Siffrorna i luffarslöjd finns fortfarande i butiken Balders Hage:
    http://www.baldershage.se/

    SvaraRadera
  3. Så sant så sant när du skriver att det är svårt att göra fynd idag på loppisar.

    Tror att det gäller över hela Sverige eller vad tror du?

    Mejlar dig några frågor snart...

    Trevlig kväll! Tusen tack för kommentarerna! Glädjer mig så!

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka fina fynd!! :) grattis! Påslakan hittar jag aldrig... Hittade dock en stor prylhylla igår, men köpte inte (har lite för mycket grejer, men jag ångrar lite ändå...) ;)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt, jättefina fynd! Ska bli kul att se prylhyllan när den är klar :-)

    SvaraRadera
  6. Likte rammen du fant :) den var fin :) og mange fine stoffer selvfølgelig :D

    SvaraRadera
  7. Påslakanet i mitten har jag med. Love it!
    Fina loppisfynd!!

    SvaraRadera
  8. Åhåå, jag mäktar snart inte med mer inspiration ;))) Försöker ta igen flera dagars ickeläsande av mina favvobloggar och så mycket fint!!!

    Tack ännu en gång för tipset om bollarna! Tjusigt blev det minsann i fönstret! Ska fota!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Hej,
    fina fynd! Så söt och glad pulkaåkare!

    Jag håller med dig om att det numera är svårt att göra de där toppenfynden.

    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  10. Vad glad jag blev för din kommentar!
    Du har en mycket kreativ blogg.
    Sprudlar av ide´er ,
    kommer på besök på nytt!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  11. Åhh vilka fina påslakan du har hittat... det gröna var min favorit... och ramen! Jag skall fota lite loppisfynd idag och visa upp på bloggen....

    SvaraRadera
  12. Jag har förut loppisfyndat en örngott i samma mönster som det röda till höger, fast det är brunt :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra