fredag 29 april 2011

Sommarlunch

Antar att jag inte är ensam om att då och då ha svårt att komma på vad jag ska äta?

Idag har Viggo och jag varit lediga, hängt i solen och myst hela dagen men när det blev dags för lunch blev det svårt. Men till sist knäckte jag nöten med vad vi skulle äta, så jag tänkte tipsa även er om tre snabba, enkla luncher som är perfekta i solen och sommarvärmen.


Viggos favorit är äggmackan. Stekt eller kokt ägg spelar egentligen inte så stor roll. Lika gott båda två.


Avocado med keso och svart rom är en annan favorit som är superenkel att göra.
Bara skära och skeda upp på tallriken. Inget som behöver tillagas över huvud taget.


Till efterrätt på lunchen blev det en gammal favorit från dagis - nyponsoppa med vanlijglass i.

8 kommentarer:

  1. *sträcker fram tallriken* Jag tar lite av varje tack :-D!

    Jag älskar lätta sommarluncher...så att man har plats för allt det grillade på kvällen ;-D!

    SvaraRadera
  2. Der hos dere skulle jeg gjerne vært i dag. :-) Lunsjen her blir bare en skive med gulost og rødbeter.
    Ha en flott fredag.
    Klem fra Eva :-)

    SvaraRadera
  3. Eg likar det. Bra idé! Det vil være svært velsmakende.

    SvaraRadera
  4. Mmm, vilka fina matbilder! och visst var det Ölandsbron du skymtade, tycker så mycke om ön jag bor på. Välkommen i sommar (för visst skulle du hit?).

    SvaraRadera
  5. Jag röstar på avokadon. Mums! :)

    SvaraRadera
  6. Mums! Äggmacka funkar alltid. Speciellt bra som picnic.
    Ha en fin helg. Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Nammis! :)
    Legger meg hos følger her hos deg...
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Ja, det är verkligen svårt att komma på luncher ibland. Speciellt när alla tre barnen är påsklovslediga...

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra