torsdag 19 maj 2011

Bästa sommabyxorna


Jag skrev ju om dom här skjortorna för ett tag sedan och att dom är ett så bra plagg på sommaren. Ett annat superbra sommarplagg som jag sydde ett helt gäng av förra sommaren, och garnaterat kommer sy flera av i år också, är thaibyxor i tunn,
mjuk trikå.


Byxorna är nästan oförskämt enkla att sy. Inga muddar, fållar eller annat tidskrävande. Bara ett vanligt byxmönster som jag förlänger "överdelen" på (alltså den delen över rumpan och upp mot midjan). När benen är ihopsydda så är det bara att sy på två band i midjehöjd som man sen knyter runt midjan och hänger över kanten.


Snabbare och enklare än så kan det knappast bli om man ska sy något. Och resultatet blir ett par supersköna, luftiga och tuffa thaibyxor för varma sommardagar. 

19 kommentarer:

  1. Det så ut som gode bukser å ha på seg!

    SvaraRadera
  2. Dom ser så fina ut!! Har med funderat på att sy nått liknande till min son. Snyggt linne oxå förresten!!

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt mjuka och sköna ut,även för mammor;-)Vilken lite goding han är din son:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken bra modell du har :-) Såna brallor skulle man ju ha själv, istället för trista mjukisbyxor!

    SvaraRadera
  5. Byxorna ser verkligen sååå sköna och mysiga ut! Såna skulle jag gärna lufsa runt i själv! :) Söt liten modell du hade också! :)
    Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken liten sötnos du har! Och byxorna är ju toppen!

    SvaraRadera
  7. men vilka härliga byxor... såna skulle man ha själv! Gillar lampan i några inlägg längre ner, har varit sugen på att göra en sådan med. Vi får väl se... :-)

    SvaraRadera
  8. Men hur söt ÄR han?? :) Hur coola byxor som helst, gillar skarpt! //Petronella

    SvaraRadera
  9. Vilka snygga byxor, passar fint med linnet!

    SvaraRadera
  10. Det så ut som et par deilig og flotte bukser gitt*smile* Søte gutten! heldig han er som har så snill mamma*smile*

    SvaraRadera
  11. Hur fina som helst! Tack för inspirationen!!

    SvaraRadera
  12. Älskar thaibyxor och alladinbyxor. Jag har ett par thaibyxor som dom sytt in ett randigt tyg på längst upp så det man viker ner blir randigt :)

    SvaraRadera
  13. Men åhhh vilken söt unge!

    SvaraRadera
  14. De ser sköna ut, och han verkar nöjd! :-)

    SvaraRadera
  15. Åh vilken tuff kille! Brallorna ser helsköna ut, förstår att de passar till lek.
    Kuddarna passar ju perfekt i soffan! Bra val!
    Jag tappar alltid lite sytempo under veckan, det är så mycket annat som ska hinnas med, idag blev det promenad och müslibak istället. Men jag ser mig själv klistrad vid symaskinen på söndag! :-)

    SvaraRadera
  16. Ser hur sköna ut som helst!! Såna man själv skulle vilja glida runt i hela sommarn :-D! Sicken liten sötis du har :)!

    SvaraRadera
  17. ja de är verkligen superbra såna byxor. När jag tänker efter ska jag nog sy ett par till mig själv, lillasyster har redan ett par :-) eller till sambon! kanske att jag äntligen kan komma på något att sy till honom! tack för inspirationen :-)

    SvaraRadera
  18. Sådana byxor skulle jag vilja ha :o)) De ska galet skön ut! Vilken söt liten spjuver du har ♥

    //Henrietta

    SvaraRadera
  19. Superfina. Har spanat på sådana ett tag, men anar att mina vilda killar kommer tappa dem hela tiden? Har ni det problemet!

    Tack för åsikter och ord i bloggen!

    Du är så galet pysslig!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra