söndag 30 oktober 2011

Festkväll och lyxmorgon

Temat för gårdagskvällen var 30-årsfest och vi bestämde oss för att bo kvar i stan på hotell efter festen. Vi var ju ändå tvungna att åka in till stan idag igen för att hämta Viggo hos mina föräldrar. Det kändes otroligt lyxigt att få starta söndagen med att välja och vraka bland godsakerna på hotellets frukostbuffé.


Till värdparet på festen så hade jag bland annat med mig den här höstiga rosbuketten som är gjord av lönnlöv. Hittade beskrivningen till hur man viker den hos Ina.
Visst är den hur fin som helst?! Och inte alls svår att göra, kan jag avslöja.

24 kommentarer:

  1. Åh, du har testat att göra rosorna. Jag går och sneglar på löven när jag är ute på promenad och funderar på om jag ska plocka in några och försöka, men det blir liksom aldrig. Dina blev urfina! kram och ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  2. For en nydelig bukett.
    Deilig med litt luxus av og til:)
    Ha en fin Søndag!

    SvaraRadera
  3. Wow!
    ...så lekker bukett! Kjempe god ide, nesten så jeg må prøve meg på en selv også gitt*smile*

    ..og så deiliG å sove på hotell etter fest, og hotellbuffet er alltid sååååå godt!

    ..flott søndag videre til deg, søte du!
    Klem fra meg

    SvaraRadera
  4. Men så fint, jag såg inte att det inte var rosor först!

    SvaraRadera
  5. Det bästa med hotell är deras frukostar!
    Och buketten är jätte snygg! Ska kika in på beskrivningen direkt!
    Ha det bra!
    Ullis

    SvaraRadera
  6. Åh vad snygg! Det här måste jag prova till nästa helg när vi ska på "gåsamiddag" hos mina föräldrar!

    SvaraRadera
  7. Sån bukett ska jag ha när jag gifter mig..
    /Judith

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig bukett! Så snygg! Har inte sett något liknande innan. Tipset sparas i knoppens arkiv. Kramar Kicki

    SvaraRadera
  9. Så nydelig høstbukett!
    Det fikk jeg skikklig lyst til å prøve.

    Og takk for hyggelig kommentar og at du ville være med på feiringen:-)

    Ha en god søndagskveld!

    SvaraRadera
  10. Jättefin ! Har sett den på några bloggar nu i helgen...måste nog testa själv...

    SvaraRadera
  11. Jag håller med de andra...så himla fin! Kram

    SvaraRadera
  12. Hei,
    Tusen takk for hyggelig kommentar på min blogg!
    Hørtes ut som du har hatt en fin helg, deilig med hotell for en natt. Flott bukett du hadde laget - originalt.
    Hilsen fra Lill

    SvaraRadera
  13. Otroligt läckert! Som vanligt gör dina händer och fingrar så vackra saker! :)
    Ja, jag har gjutit ljusstakarna själv. :)
    kram
    Lana

    SvaraRadera
  14. Snygg bukett! Måste kolla om jag också hittar snygga löv så jag kan prova...

    SvaraRadera
  15. Riktigt riktigt snygg! Kul idé.
    Ha en fin måndag
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  16. Så kul att jag inspirerade dig ;)
    De är super kul att göra, synd att det inte finns så färglada löv året runt.

    Ha en bra dag

    kram Marina

    SvaraRadera
  17. Det är verkligen att ta vara på vår natur!
    Detta måste jag testa!

    SvaraRadera
  18. Gud så vackert! Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  19. Toppengillar! Kanske något att prova till imorgon då jag ska på middag hos en kollega. :D

    SvaraRadera
  20. Men åh, har du gjort sådana rosor! Det har jag varit sugen på men helt glömt bort nu när det äntligen blev höst. Tack för tipset!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra