lördag 31 december 2011

Back in Sweden


Jösses, vad skönt det var att lägga sig i sin egen säng igår kväll när vi kom hem efter åtta dagars semester och nästan 13 timmar på resande fot.
Men därmed inte sagt att vi inte haft en härlig vecka i Österrike, för det har vi verkligen! Massa snö och skidåkning, och klarblå himmel och sol nästan varje dag. Och det visade sig att julen gick precis lika bra att fira i Österrike som i Sverige. Sillsalladen och köttbullarna smakade lika gott där som hemma.


Idag har vi mest ägnat oss åt att packa upp väskorna och plocka bort julen som var kvar här hemma. Tomtar och juldekorationer känns passé, nu satsar jag på vitt och nyårsglitter istället.

2012 ska vi fira in hos Viggos bästa kompis och hans familj och på menyn står det traditionslenlig hummer och massa annat gott. Till efterrätt ska vi testa det här receptet som jag snubblade över imorse när jag läste ifatt alla bloggar jag missat när vi var borta.

Gott Nytt År!!

8 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter...! Gott nytt år till dej med!

    SvaraRadera
  2. Fint å være på ferie, men som du sier er det godt å komme hjem til sin egen seng:)
    Jeg ønsker deg alt godt i det nye året!

    SvaraRadera
  3. Underbar bild!!! Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Så ses vi nästa år;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Så fornøyd og blid en gutt!! Bra at dere har hatt en super ferie! Håper dere har en fin nyttårskveld, også vil jeg ønske dere et riktig godt nytt år! Takk for masse inspirasjon og fine kommentarer i året som har gått! KLEM.

    SvaraRadera
  5. Gott nytt år Petra! O välkommen hem

    SvaraRadera
  6. Välkommen tillbaka till regniga(?) Sverige! Och tack så hemskt mycket för min välfyllda julklapp :D

    SvaraRadera
  7. Välkommen tillbaka! Vad härligt att ni har haft det bra.

    Kram Victoria

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra