måndag 30 juli 2012

Påslakan av ett påslakan


Sommarsäsong = Loppissäsong. Och trots att det känns som att jag mest ligger som en strandad val hemma och väntar på bebisen ska komma, så jag faktiskt hunnit med en del loppisbesök och gjort några kap.

Bland annat ett riktigt fint påslakan som jag sprang på förra veckan. Det stora fina påslakanet har nu slaktats och blivit till ett mindre påslakan och örngott till bebisvaggan som snart ska få komma upp ur källaren. Den allra enklaste formen av sömnad, bara två stora fyrkanter som sys ihop och fållas längst ner. Ja, och en liten spets åkte på också.

8 kommentarer:

  1. underbart tyg+söt spets... jättefint resultat!
    Och sådär enkla, snabba projekt ska jag också satsa på när jag väl har tid att sitta vid maskinen igen. Känns som min grej just nu!
    Kram...

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja den där sista tiden är jobbig. När är det dags? Vad fint det blev i vaggan! Där kommer den lilla (lille?) sova gott!

    SvaraRadera
  3. Så fint!
    Mönstret och färgen på påslakandet påminner faktiskt om det som kommer finnas på min septemberklänning som Orkanlia ska sy åt mig...också av ett gammalt påslakandet :)
    Tant Emma fd Krupnikov

    SvaraRadera
  4. Påslakan skulle det stå...paddans stavningskontroll spökade igen :)

    SvaraRadera
  5. Så fint....egensydda påslakan- du är så duktig! Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga färger och förmodligen helt giftfritt för den lilla när hon väl kommer då ev gifter för länge sedan tvättats bort och sist men inte minst så kan man nästan med blotta ögat se hur otroligt mjukt hon får det i sin vagga.

    Hoppas du får må bra trots känslan av strandad val.

    SvaraRadera
  7. Så himla fint, där kommer nog bebisen sova sött :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra