tisdag 7 augusti 2012

7: Ett hörn av balkongen


Förra året gick vi nog lite väl wild and crazy med odlingarna på balkongen. Tomatplantor precis ö v e r a l l t. För att själva få plats på balkongen i år blev odlingarna begränsade och förpassade till ett bord i ena hörnet. Ett härligt hörn. För tillfället så blommar och växer det som attan där och jag ser fram emot att snart kunna skörda balkongodlade tomater, gurkor och chili.


Kände mig ytterst skeptiskt till att man skulle kunna odla gurkor i krukor på balkongen till en början. Men som ni ser så verkar det gå vägen.

Vill ni se fler tolkningar av dagens tema i fotoutmaningen ska ni kika in hos Kristina.

Tidigare i fotoutmaningen augusti:

6 kommentarer:

  1. Precis lagom odling tycker jag :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vad fint det växer på din balkong! Häftigt med gurkorna, hade ingen aning att det gick att odla så bra på så liten yta!

    SvaraRadera
  3. Tänk att det går att odla gurkor på balkongen! Det måste jag prova nästa sommar!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt! Jag gillar verkligen att odla. Förra året blev det paprikor och i år har jag provat mig på tomater och squash. Men gurkor, det låter spännande! Får bli nästa år.. Köpte du färdig planta eller odlade du dem från frö? Kram S

    SvaraRadera
  5. Imponerande med gurka! Kanske värt att prova after all...

    SvaraRadera
  6. Haha, det låter lite som vi gjort i år, en massa olika sorters paprika, chili och tabasco i en enda röra som bara växer och växer och tar över balkongen mer och mer, och inte har vi märkt upp dem heller så vi har ingen aning om vad som är vad, men spännande är det att se när frukterna börjar växa :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra