söndag 28 april 2013

En tavlevägg med raka linjer vart fjärde år är maxgränsen för vad ett äktenskap klarar av


Till Viggos stora förtret så målade vi bara de vita väggarna i hallen vita (Mamma, jag tycker grönt och blått är fina färger på väggar, man behöver inte bara har vitt och vitt och vitt varje dag). Ingen omvälvande och livsavgörande förändring med andra ord, men rent och fräscht igen. Alla märken efter dammsugare och leksaker som bumpat in i väggar och lister är borta. Och så ett nytt utseende på tavleväggen.

Den gamla, asymetriskt varianten med ramar i olika färger hade gjort sitt efter fyra år. Nu är det svart och räta linjer som gäller de närmaste åren. Minst fyra till, kan jag lova. För det är väl ungefär så lång tid som vårt äktenskap behöver för att återhämta sig efter gårdagens pärs när jag skulle sätta upp tavlorna och få dom snyggt i helt raka linjer. Stämningen var allt annat än hjärtlig här hemma på lördagsförmiddagen.


Fler söndagsbilder bjuds det på hos Fabriken. Ha en bra dag!

PS. Nej, tavlan i övre högra hörnet ska givetvis inte se ut så där. En förstoring av en favoritbild är beställd och kommer i veckan.

17 kommentarer:

  1. Finns många tips på hur man smidigt sätter upp och planerar uppsättningen av tavlor på pinterest. Kanske lite bättre reserch inför nästa omflyttning? ;) Ser hur som helst mycket stiligt ut. :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken fin tavelvägg, men jag kan tänka mig att det krävdes lite blod svett och tårar för att få till det :) .

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Det där kan jag förstå! Vi tycks ha liknande problem när det ska skruvas/spikas/hängas upp saker härhemma ;-)
    Men resultatet blev ju i alla fall bra hos dig!

    SvaraRadera
  4. fnissade redan när jag läste din rubrik... låter ungefär som när vi ska sätta upp förtältet till husvagnen, vilket vi gör vartannat år.
    Men snyggt blev det, gillar den där tomma ramen med fågeln massor!

    SvaraRadera
  5. räta linjer på tavlor - mycket mer utmanande än assymetriskt, och anledningen till att lata jag bara har assymetrisk hängda tavlor! (både med flit och inte med flit)

    SvaraRadera
  6. Hihi...gjett om jeg kjenner meg igjen...men det ble jo så fint. Nå må jeg ta fatt på mine gamle bilder også, alle ligger i en kurv og vi har ikke hengt dem opp på 4 år...hjelp...kanskje jeg skal be brannmannen om hjelp i dag...krysser fingre for at jeg fortsatt er gift i morgen. Ha en god søndag, klem Wilhelmine

    SvaraRadera
  7. Ha ha ha! JAG VET! Men gud så snyggt det blev! Bra jobb! Nu får ni spara er till nästa gång. Vi (läs: min man) spillde rödvin på vår tavelvägg i över köksbordet. Nu måste väggen målas om. Herre gud. Hoppas verkligen man kan ha spikarna kvar när man målar. Annars dör jag. Eller så skiljer vi oss. Minst.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jag förstår precis vad du menar, men laserpass eller vad det nu heter har i någon mån underlättat dylika vedermödor!Fint blev det!!!
    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera
  9. Känner igen det där! Snyggt blev det iallafall :)

    SvaraRadera
  10. Håller på med en tavlevägg i hallen som fylls på då och då och inga raka linjer någonstans tror inte alls jag har tålamodet för det.
    Fin blev din vägg och tavlan med fågeln var ju såå söt.

    SvaraRadera
  11. Snyggt! Jag gillar raka linjer bättre. Men det tar på krafterna ;-)

    SvaraRadera
  12. Jag älskar tavelväggar! Jag hade haft många fler här hemma om jag hade ensamrätt i besluten om vad som ska sitta på väggarna. Min andra hälft tycker inte att det är lika kul, så jag är helt med på att köra detta vart fjärde år :) Tack för tipset om färg för textil, du såg ju resultatet :) Jag hade ju sån färg hemma som du rekommenderade från mina tidigare "disktrase projekt", men jag tänkte inte på att jag kunde använda den till mina kuddar också. Det fick ju fin fint. Tack igen och glad söndag!

    SvaraRadera
  13. Wow! Supersnyggt, verkligen! Och jag kan tänka mig att det krävdes en del av er.....hihihi!

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Haha, nästan lite skönt att höra att vi är fler som nästan är behov av en terapitimme efter renoverings- och inredningsdagar tillsammans :) Jag brukar gå den lätta vägen om jag kan och fråga mammas sambo om hjälp som är lugn som en filbunke!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra