söndag 22 september 2013

När man får dille på pappersdiamanter


Det började med att jag vet en pappersdiamant som hamnade på marmorbrickan. Sen vek jag en till för att Viggo ville ha en blå. Sen vek jag en till och en till och en till. Ganska snart finner jag mig själv med fem pappersdiamanter i olika färger. Vad göra?


Det enda rätta var förstås att vika nio till och göra en mobil av dom. Idén att använda en gammal spännring (eller vad det nu heter) för broderi hittade jag här. Genialt.

Beskrivningen till hur man viker diamanterna hittar ni här.

10 kommentarer:

  1. Vad fina de blev! Jag har pinnat en massa sådan där, men det står fortfarande på den aaalltför långa pyssel-att-testa-listan. :)

    SvaraRadera
  2. Åh så fina! Måste prova att göra en i kväll. Mobilen blev verkligen pastelligt härlig. /Ninni

    SvaraRadera
  3. Åååå - de var utrolig fine!! Jeg vil prøve med en gang!!

    SvaraRadera
  4. Wow, så fina! har länge tänkt att jag borde pröva att vika en sån där, nu blir jag allvarligt frestad! (speciellt som jag har en hög papper liggande i matsalen just nu) - bara ungarna samarbetar så!

    SvaraRadera
  5. Så himla fint och inspirerande - du är duktig du. :) Blev verkligen sugen på att testa jag med och spännramen, genialt! Kram Karin

    SvaraRadera
  6. De är så himla snygga! Jag blir så sugen att testa själv. :-)

    SvaraRadera
  7. Dessa är så fina och så bra! Heja Petra! /Hanna

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra