lördag 12 oktober 2013

När vardagen plötsligt ter sig annorlunda


När man plötsligt en morgon, efter dryga femton månader, ställer klockan, lämnar man och och bebis hemma och går till jobbet igen så kan det hända sig som så att man finner sig själv ha betydligt mindre tid till pyssel. Det kan till och med vara så att man finner det vara ganska skönt och riktigt roligt att prata marknadsplaner, målgrupper och kommunikationsstragtegier om dagarna igen och att den där lusten till pyssel inte riktigt infinner sig.


Om kvällarna, när man kommer hem från jobbet kan det vara så att det på sin höjd finns energi till att flytta om lite saker, plocka fram ett par loppisfyndade marmorljusstakar och plantera om en blomma. Kanske, kanske tar man också tag i projektet att klistra in sommarens framkallade instagrambilder i album.


 Men sen kan det hända att man kommer på att man mycket hellre kramar på de två korta i familjen och albumprojektet avslutas innan det ens är halvfärdigt.


Och sen, en kväll när man meddelat familjen att man inte under några som helst omständgheter vill bli störd, eftersom det råkar vara säsongsstart och dubbelavsnitt av Grey´s Anatomy, kanske pyssellusten gör sig påmind ändå och man virkar en snabb liten uggla.

12 kommentarer:

  1. Du är ju otrolig ;) vilken energi! Härligt att se!

    SvaraRadera
  2. Så söt liten uggla :)
    Vilket fint tips att göra album till instagrambilderna.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. just sådär känner jag med... att jobba inkräktar ju massor på pysseltiden, så ibland får det bli lite när det blir. Du har ju iallafall börjat med dina kort, mina ligger sorgligt oompysslade i olika högar och väntar på att jag ska hitta tiden, viljan och inspirationen.
    Söt uggla, du kan du!

    SvaraRadera
  4. Den som ändå kommit så långt som till att framkalla bilder, bra jobbat! Här ligger vi efter några år...

    SvaraRadera
  5. Jag känner också igen mig.....visst känns det viktigare att pussa på de små hemma än att slänga sig på pysslet när man kommer hem efter en arbetsdag! Eller så får man ta de små stunderna som givs till att pyssla något litet som din söta uggla! Här ligger vi efter med framkallning av blilder men jag gör fotoböcker ibland som också är kul!

    SvaraRadera
  6. Du skriver så härligt! Supersöt uggla! Här väntar jag några månader till med att ställa klockan och pysslar på ;)

    SvaraRadera
  7. Jag vet inte om vi träffats, men "Lämna halvfärdiga projekt åt sitt öde under veckorna" råkar vara mitt mellannamn. Trevligt att råkas! :-D

    SvaraRadera
  8. Framkalla Instagram bilder. Vilken bra idé! Det är bara det att jag har de senaste 12 åren av foton på CD skivor... Vart ska man börja liksom? Typ idag och gå bakåt i tiden för att inte bli överväldigad... Du formulerar dte så bra. Det känns som om det är jag som återvänt till jobbet efter en tids mammaledighet. Den där känslan av att inte "bara" vara mamma utan kunna visa att man minsann fortfarande kan det som alla andra gör varje dag på jobbet. Avis på att Grey's har börjat. Väntar tålmodigt på säsongsstart här. Fast det gör inget. Jag är helt inne i Homeland säsong 2. GAstkramande och skitbra. Har saknat en bra serie att följa så att man kan virka en uggla elller två om kvällen. Kram
    Annette

    SvaraRadera
  9. Tänk vad mycket det är man ska hinna med på så lite tid. Imponerad över alla er som hinner instagramma, blogga, jobba och har familj. Du är grym Petra! Och ugglan - så himla söt!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  10. Håller med många ovan - vilken söt uggla och vad du hinner med mycket ändå. Önskar dig en härlig vecka! //Karin

    SvaraRadera
  11. Hihi, underbart!!! Allting kan hända;)

    KRAM
    Milla

    SvaraRadera
  12. Jag anar hur det kan bli sen när man börjar jobba. Jag fattar dock inte hur alla har så mycket tid när de är mammalediga, jag tycker inte att man hinner göra nåt alls! :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra