fredag 18 oktober 2013

R som i rosa

Jag har aldrig varit den där typiskt superrosa tjejen.
Rosa är sällan mitt förstahandsval men givetvis inte heller utanför 10 topp-listan.


Någon som däremot har rosa högt, högt på 10 topp-listan är duktiga Ulrika. Jag har precis lagt en ny beställning på ett av hennes handgjorda silversmycken och ser så mycket fram emot att det rosa paketet ska landa i brevlådan.


Från en silvertjej till en annan. För ett tag sedan hade jag den stora turen att vinna en tävling hos Malin. Vinsten jag kammade hem var ett underbart klirrande armband som är en given en favorit i smyckesskrinet. Andra favoriter från Malin är hennes fina bokmärken i silver. Kanske den perfekta presenten. En bra bok tillsammans med ett personligt och fint bokmärke.


Jag när en stor kärlek till olika sorters kartor. Den här rosa varianten över Stockholm finns tyvärr inte till försäljning men jag ska maila upphovskvinnan och fråga med min allra ljuvaste stämma och vänligaste ord om hon inte ska trycka upp och sälja. Skulle mer än gärna placera denna i en ram hemma. Gärna i sällskap med den blåa över Rom.


En kortärmad, puderrosa klänning är kanske inte det första man tänker att man ska uppdatera höstgarderoben med, men den här är ju bara för fin för att inte klicka hem.


En del saker kan man väl aldrig få för många av. Som kuddar till exempel. I vardagsrumssoffan är det ju för tillfället gult som gäller, men skulle jag få för mig att byta till rosa skulle dessa vara några av de första jag skaffade.


Malins och Saras bloggutmaning under oktober fortsätter och dom bloggar efter en bokstav varje dag. R som i rosa idag. Och för varje kommentar och hälsning dom får under hela oktober skänker dom en krona till Cancerfondens Rosa Bandet-insamling så in och säg hej till tjejerna. Nu på en gång.

2 kommentarer:

  1. Tjusigt urval. Ja tack til klänning och silvertjejerna står ju redan på min tio-i-topp-lista. Kram!

    SvaraRadera
  2. Bra rosa grejer! Och alla färger, som tex rosa, som inte får en att tänka på vinter, är bra färger säger jag :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra