måndag 13 januari 2014

Månadens fyra - G


Då kör vi Månadens fyra igen. Varje månad, fyra teman på en bokstav som Anna och Ulrika väljer, alla som vill får vara med. Denna månad har lotten fallit på bokstaven G.

Månadens gröna fingrar | Månadens godaste | Månadens Gråt | Månadens Glamour


Nej, jag har inga gröna fingrar. Krukväxterna dör som flugor omkring mig. Men jag kämpar på. Köper nya, läser instruktionerna noggrant och försöker allt vad jag kan. Jag har blivit bättre men är långt ifrån duktig. Milsvidd ifrån. Det var gröna veckor på Ikea sist jag var där och jag fyllde på lagret av grönt hemma. Och startade upp med en samling kaktusar. Dom är inte så dumma ändå, dom stickiga rackarna. Och dom, om några, måsta jag väl ändå lyckas hålla vid liv.


Maken fann en ny köttkvarn, ett korvhorn och en korvbok under granen i julas och det visade sig vara väl investerade julklappspengar från min sida. Jag har alltid argumenterat för att korv är bland det mest underskattade ätbara. För att inte tala om hemmagjord korv. Fänkålssalcicca med tryffelmos stod på söndagsmenyn. Månadens godaste. No doubt!  


Nygravid med Viggo och med hormonerna sprutandes ut ur öronen satte jag mig framför filmen PS. I love you en förmiddag i tron att det var nån gullig romantisk komedi. Hade missat helt vad det var för film. Och som jag grät. Och grät, och grät, och grät. På många sätt en så härlig film och på alla sätt en så bedrövligt sorglig. Så när jag hittade boken för en femma på loppis så var jag tvungen att ta köpa den. Den har legat orörd i bokhyllan länge men idag öppnade jag den. Stor risk (läs: garanti) för månadens gråt alltså.


Tanken hade slagit mig flera gånger men det var inte förens jag såg den här bilden hos Anna som jag blev helt säker på min sak. Min garderob saknar ett par paljettights. 2014 är ju året då vi ska ha lite mer fest. Och lite mer glitter och glamour, tycker jag. Steg ett till lite mer glamour får bli paljettightsen.

8 kommentarer:

  1. Härligt med bra filmer och lite "skönt" kan det vara att gråta också

    Ha en fin dag. // Lissen

    SvaraRadera
  2. Vilken fin kaktussamling! Ungefär så hade jag det i mitt fönster när jag var runt 9 år. Jag gillar kaktusar fortfarande/nu/igen så jag är sugen på att köpa ett gäng! Ha det bra.

    SvaraRadera
  3. Alltså de där paljetttajtsen, jag dör lite smått över den. Och jag måste bara säga att jag skarpt gillar din devis om mer fest i vardagen. Jag stjäl den rakt av tror jag. Hoppas ni haft en fin inskolningsdag för övrigt!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Och så klart du ska ha ett par paljettights!

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder och ord. Och paljettajts låter som glitter och glamour de luxe! Jag tror inte att jag hade fixat det på mig, men jag vet en dotter som utan att tveka hade haft ett helt gäng att välja mellan. Och visst är det läckert, det tycker jag allt :)

    SvaraRadera
  6. SÅ klart att du ska ha glitterbralla! Öff-kårs!
    Den boken och filmen, ja, hjälp vad jag grinade. Har du läst En dag? Nästa gråtlyrik.

    SvaraRadera
  7. Hej! En liten fråga från en gäst som tittar förbi då och då :-), din fina fina harlekinrutiga Ferm-tapet, jag är så sugen på att sätta upp den i vårt sovrum, får jag fråga dig, den vita rutan är inte helt vit va? Undrar om den kan funka som fondtapet på en vägg trots att övriga rummet är målat helvitt.. Ursäkta om jag utnyttjar dig lite genom att fråga :-)..
    Mvh Tuva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tuva, Klart du ska utnyttja mig och fråga!
      Jo, den vita rutan är nog rätt vit. Kanske inte kritvit om man kollar noga men vi har den som fodtapet i ett vitt rum (målat med färgen råvit) och det funkar hur bra som helst! Så sätt igån goch tapetsera! :)

      Radera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra